Інформування споживачів відповідно до Постанови Правління Національного банку України № 112 від 05.09.2025р.
- 1) Вклади (депозити) не є пайовими внесками, до фінансової послуги із залучення кредитною спілкою коштів та банківських металів, що підлягають поверненню, не належить прийом (залучення) кредитною спілкою від членів кредитної спілки пайових або інших внесків;
2) Залучення вкладу (депозиту) здійснюється лише від членів кредитної спілки;
- 3) Вклад (депозит) не може бути переведений у пайовий внесок, а пайовий внесок та інші внески члена кредитної спілки не можуть бути переведені у вклад (депозит);
- 4) Залучення кредитною спілкою вкладів (депозитів) членів кредитної спілки, нарахування та виплата кредитною спілкою процентів за вкладами (депозитами), повернення кредитною спілкою вкладів (депозитів) може не відбуватися з урахуванням переліку випадків, визначених Законом України Про кредитні спілки" та постановою Правління Національного банку України від 06 березня 2022 року № 39 "Про врегулювання діяльності учасників ринку небанківських фінансових послуг, небанківських фінансових груп, учасників платіжного ринку, колекторських компаній та юридичних осіб, які отримали ліцензію на надання банкам послуг з інкасації" (зі змінами), коли кредитна спілка втрачає право на здійснення відповідних дій, зокрема:
- застосування Національним банком України заходів впливу (підпункт шість частини другої статті 46 Закону України "Про кредитні спілки");
- застосування Національним банком України заходів раннього втручання (підпункт шість частини першої статті 47 Закону України "Про кредитні спілки");
- прийняття Національним банком України рішення про анулювання ліцензії кредитної спілки (частина третя стаття 58 Закону України "Про кредитні спілки");
- прийняття наглядовою радою кредитної спілки рішення про тимчасове зупинення діяльності кредитної спілки (пункт 121 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про кредитні спілки");
- не видача внеску (вкладу / депозиту) за договорами про залучення строкового внеску (вкладу / депозиту) та нарахованих процентів за цими внесками до спливу строків, установлених такими договорами (пункт 17 постанови Правління Національного банку від 06.03.2022 № 39);
- припинення залучення вкладів (депозитів) починаючи з дати, з якої кредитна спілка підпадає хоча б під одну з таких ознак:
а) значення нормативу достатності капіталу першого рівня (Н2), встановленого Положенням № 14, становить менше ніж п`ять відсотків;
б) кредитна спілка протягом п`яти робочих днів та більше не виконує законної письмової вимоги члена кредитної спілки щодо повернення внеску (вкладу) (або його частини) та/або процентів за зобов`язаннями відповідно до умов договорів залучення внесків (вкладів) на депозитні рахунки (пункт 19 постанови Правління Національного банку від 06.03.2022 № 39).
- 5) Вклади (депозити), а також окремі внески члена кредитної спілки відповідно до Закону України "Про кредитні спілки" за заявою споживача можуть бути спрямовані на погашення кредиту та/або процентів за його користування;
- 6) Відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" гарантії Фонду гарантування вкладів фізичних осіб не поширюються на кошти за вкладом (депозитом) у кредитній спілці;
- 7) У кредитній спілці відсутні гарантійні фонди чи компенсаційні схеми, що застосовуються відповідно до законодавства України щодо фінансової послуги із залучення коштів та банківських металів, що підлягають поверненню;
- 8) Умови (випадки) і строки повернення обов’язкового та додаткових пайових внесків членам кредитної спілки встановлюються статутом кредитної спілки та/або рішення загальних зборів членів кредитної спілки. Зі змістом статуту та рішеннями загальних зборів членів кредитної спілки можна ознайомитися за посиланням Статут ;
- 9) Умови та порядок припинення членства в кредитній спілці, у тому числі виключення з членів кредитної спілки, встановлюються статутом кредитної спілки; Зі змістом статуту можна ознайомитися за посиланням Статут.
- 10) Споживач згідно з законодавством України має право звернутися до Національного банку як регулятора ринку кредитних спілок, включно з питань захисту прав споживачів фінансових послуг, за наступною контактною інформацією:
- онлайн-форма для звернень;
- для електронного звернення: nbu@bank.gov.ua
- для листування: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601.
- для подання письмових звернень громадян: вул. Андріївська, 1, м. Київ;
- телефон: 0 800 505 240 або +380 44 298 65 55.
